İspanya Başbakanı Pedro Sanchez, Gazze’deki saldırıları “soykırım” olarak nitelendirerek İsrail’e karşı dokuz yeni yaptırım kararını açıkladı.
Madrid’de yaptığı konuşmada Sanchez, “Ülkenizi, toplumunuzu korumak başka bir şeydir, hastaneleri bombalamak ve masum çocukları açlığa mahkûm etmek bambaşka bir şey. Bu ne meşru müdafaa ne de saldırıdır, bu savunmasız bir halkın yok edilmesidir,” ifadelerini kullandı.
Yeni önlemler arasında İspanya’nın İsrail’e uyguladığı silah ambargosunun yasal güvence altına alınması, Tel Aviv’e yönelik kalıcı silah ticareti yasağı ve İspanyol limanlarının IDF’ye yakıt taşıyan gemilere kapatılması bulunuyor.
Ayrıca Batı Şeria’daki yerleşimlere karşı da adımlar atıldı: İşgal altındaki bölgelerde üretilen ürünlerin ithalatı yasaklanacak, buralarda yaşayan İspanyol vatandaşlarına yalnızca “sınırlı konsolosluk hizmeti” sağlanacak.
Bunun yanı sıra Gazze’deki savaş suçlarına doğrudan katıldığı belirtilen kişilere İspanya’ya giriş yasağı getirilecek.
Sanchez, bu kararların tek başına savaşı durduramayacağını kabul ederek, “Amaç Netanyahu hükümetine baskıyı artırmak ve Filistin halkının çektiği acıyı bir nebze hafifletmek. Ayrıca İspanyol toplumu, 21. yüzyılın en utanç verici bölümlerinden birinde, kendi ülkesinin tarihin doğru tarafında yer aldığını bilsin,” dedi.
Aynı gün İsrail Dışişleri Bakanı Gideon Sa’ar, İspanya Başbakan Yardımcısı ve Çalışma Bakanı Yolanda Diaz’ın ülkeye girişinin yasaklandığını açıkladı. Sa’ar, Diaz’ı “antisemitik faaliyetlerde bulunmakla” suçladı ve Sanchez hükümetinin “yolsuzluk skandallarını örtbas etmek için İsrail karşıtı bir kampanya yürüttüğünü” ileri sürdü.
